luni, 30 martie 2020

Balsamul sufletului, iertarea


Evanghelia
Ioan 8,1-11
În acel timp, Isus s-a dus pe Muntele Măslinilor. Dar în zori a venit din nou la templu şi tot poporul venea la el, iar el, fiind aşezat, îi învăţa. Cărturarii şi fariseii au adus o femeie prinsă în adulter şi, punând-o la mijloc, i-au zis: "Învăţătorule, această femeie a fost surprinsă asupra faptului de adulter. Moise ne-a poruncit în Lege ca pe astfel de femei să le batem cu pietre. Dar tu, ce zici?" Însă spuneau aceasta ispitindu-l, ca să aibă de ce să-l acuze. Dar Isus, aplecându-se, scria cu degetul pe pământ. Întrucât continuau să-l întrebe, s-a ridicat şi le-a spus: "Acela dintre voi care este fără de păcat să arunce primul cu piatra în ea!" Şi, aplecându-se din nou, scria pe pământ. Când au auzit, au plecat unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni. El a rămas singur, iar femeia era în mijloc. Isus s-a ridicat şi i-a spus: "Femeie, unde sunt ei? Nu te-a condamnat nimeni?" Ea i-a zis: "Nimeni, Doamne". Isus i-a spus: "Nici eu nu te condamn; mergi, de acum să nu mai păcătuieşti!"

Meditație
Întâlnirea lui Isus cu adultera nu este un asentiment dat greşelii, ci un asentiment dat unei persoane cu păcatul său. Este un mesaj dur pentru acei creştini care în numele unei false sfinţenii, preferă să pedepsească în loc să ierte, să fie severi în loc să fie milostivi. Isus se apleacă pentru a scrie pe pământ şi totodată pentru a nu-i privi în ochi. El vrea ca fiecare să privească în interiorul său. Scrie în tăcere, nu ascultă şi nu vorbeşte. Dar aceia nu citesc, atunci Isus îi priveşte şi spune cu glas tare: Acela dintre voi care este fără de păcat să arunce primul cu piatra în ea. Unul câte unul pleacă, deoarece păcatul şi conştiinţa sunt personale. Unde sunt ei? Nu te-a condamnat nimeni? Nici eu nu te condamn: mergi şi nu mai păcătui! Este purificat sufletul, iar persoana este transformată, capabilă să nu mai păcătuiască. Isus nu-i spune că nu va mai păcătui, ci o încurajează să aibă speranţă şi să lupte: Din iubire faţă de mine, nu mai păcătui. Îţi vei aminti de mine şi vei căuta să nu mai păcătuieşti. Vei avea ajutorul meu ca să nu mai păcătuieşti. După ce ai ascultat fragmentul din evanghelie, tu de care parte te afli? Dacă te-ai descoperit cumva de partea celor fără inimă şi fără milă despre care vorbeşte evanghelia, caută cât mai repede să-ţi imprimi în minte că Isus a venit nu pentru cei drepţi, ci pentru păcătoşi. Şi dacă a venit pentru ei, de ce trebuie să-i arăţi mereu cu degetul? Sentinţa lui Dumnezeu pentru noi cei care suntem șovăielnici și vulnerabili în lupta cu cel rău e scrisă pe nisip, pentru ca vântul harului și al iertării să o ducă, să o şteargă.

Citat
Iubiți tineri, o știți: creștinismul nu este o opinie și nu constă în vorbe goale. Creștinismul este Cristos! Este o Persoană, este Cel Viu! A-L întâlni pe Isus, a-L iubi și a face să fie iubit: iată vocația creștină. Maria vă este dată pentru ca să vă ajute să intrați într-o relație mai adevărată, mai personală cu Isus.

Rugăciune
Isuse, tu știi cât de păcătos sunt eu. De câte ori mă mai poți ierta Isuse ?De atâtea ori eu ți-am greșit..Și tu mă ierți și mă primești în brațele tale. Și prin iertarea ta devin lumina și prin încrederea ta devin speranță. Ajută-mă Isuse să-ți pot privi iertarea ca pe un îndemn, ca pe o promisiune de a nu mai păcătui. Învață-mă Isuse ca prin exemplu tău, să fiu și eu exemplu, și să nu caut niciodată să judec pe aproapele, să-i caut răul și să-l acuz. Tu îți ierți fiii și-i primești cu atâta iubire chiar și-atunci când te trădează și se îndepărtează de tine și de învățătura ta. Fă-mă Isuse, să cunosc binele și să ocolesc păcatul, ajută-mă, căci sunt slab și singur mă pierd.

Pr. Albert Babiaş & Antonina Ambăruş

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu