joi, 2 aprilie 2020

Eu îl cunosc și păstrez cuvântul lui


Evanghelia
Ioan 8,51-59
În acel timp, Isus le-a răspuns iudeilor: „Adevăr, adevăr vă spun: dacă cineva va păzi cuvântul meu, nu va vedea moartea în veci". Iudeii i-au spus: „Acum ştim că ai diavol. Abraham a murit; profeţii de asemenea, iar tu spui: «Dacă cineva va păzi cuvântul meu, nu va vedea moartea în veci». Oare eşti tu mai mare decât părintele nostru Abraham, care a murit? Şi profeţii au murit. Cine te crezi?" Isus a răspuns: „Dacă eu mă glorific pe mine, gloria mea nu este nimic. Tatăl meu este cel care mă glorifică, el, despre care voi spuneţi: «Este Dumnezeul nostru». Dar voi nu l-aţi cunoscut; însă eu îl cunosc şi, dacă aş spune că nu-l cunosc, aş fi asemenea vouă, un mincinos. Însă îl cunosc şi păstrez cuvântul lui. Abraham, părintele vostru, s-a bucurat că va vedea ziua mea. A văzut-o şi s-a bucurat". Atunci iudeii i-au spus: „Încă nu ai cincizeci de ani şi l-ai văzut pe Abraham?" Isus le-a zis: „Adevăr, adevăr vă spun: mai înainte de a fi fost Abraham, eu sunt". Atunci ei au luat pietre ca să arunce în el. Dar el s-a ascuns şi a plecat din templu.”

Meditație
Când Isus își dezvăluie misterul identității și al misiunii sale, evreii se umplu de furie, găsind și cauza: are diavol!  Oare nu jignim și noi pe cel care ne învață a trăi creștinește, practicând sacramentele, meditând cuvântul lui Dumnezeu, vorbind frumos? Sau îl etichetăm „sfântul” fără a îi urma exemplul? Sfântul Paul ne oferă o clarificare: „înțelepciunea lui Dumnezeu este o nebunie în ochii lumii” (1Cor 1,18). La fel s-a întâmplat și cu sfântul Francisc, când s-a lepădat de averea familiei, alegând „doamna sărăcie”, libertatea în slujirea Domnului. Adesea îl considerăm „nebun” pe cel care iartă din iubire, care crede cu tărie în valori și se străduiește să le trăiască. Thomas Kempis (autorul „Imitațiunii lui Cristos”) spunea aceste cuvinte: „Nu ești mai mare când te laudă, dar nu ești mai mic pentru că te urăsc .... cuvintele nu sunt decât cuvinte. Zboară în aer, dar nu mișcă pietroiul”. La furie ne vine urgent în gând faptul de a pune mâna pe o piatră ca să o aruncăm în persoana care ne-a jignit. Oare nu e mult mai simplu să te apuci a construi o punte de legătură, decât să fierbi de furie? Numai cel care urcă pe vârful muntelui, și care depune mult efort, se va bucura de frumusețea panoramei.

Citat
„Este necesar să deschidem spații în orașele și comunitățile noastre pentru a crește, pentru a visa, pentru a privi orizonturi noi! Să nu pierdem niciodată gustul de a ne bucura de întâlnire, de prietenie, gustul de a visa împreună, de a merge cu alții." Din mesajul Sfantului Părinte, Papa Francisc pentru A XXXIII-a Zi Mondială a Tineretului

Rugăciune
Dragă Isuse, mi se întâmplă și mie să nu văd semnele pe care tu le trimiți în aproapele meu și chiar să te contest. Te rog, Doamne, ajută-mă să înțeleg și să aprofundez Cuvântul tău pentru a ajunge la bucuria întâlnirii cu Dumnezeu. Amin!

Pr. Claudiu Cocuţ & Marius - Lucian Balint

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu