marți, 7 aprilie 2020

Liniștea trădării


Evanghelia
Ioan 13,21-33.36-38
În acel timp, stând la masă cu discipolii săi, Isus s-a tulburat în duh şi a mărturisit: „Adevăr, adevăr vă spun: unul dintre voi mă va trăda”. Discipolii se uitau unii la alţii, nedumeriţi fiind în legătură cu cel despre care vorbeşte. Unul dintre discipolii lui, pe care îl iubea Isus, stătea la masă la pieptul lui Isus. Atunci, Simon Petru i-a făcut acestuia semn să se intereseze cine ar putea să fie cel despre care vorbeşte. El s-a aplecat deci pe pieptul lui Isus şi i-a zis: „Doamne, cine este?” Isus a răspuns: „Este acela pentru care voi întinge îmbucătura şi i-o voi da”. Atunci, întingând îmbucătura, a luat-o şi a dat-o lui Iuda Iscarioteanul, fiul lui Simon. După acea îmbucătură, a intrat Satana în el. Atunci, Isus i-a zis: „Ceea ce vrei să faci, fă repede!” Dar niciunul dintre cei care stăteau la masă nu a înţeles de ce i-a spus aceasta. Şi, cum Iuda ţinea punga cu bani, unii au crezut că Isus îi spune: „Cumpără ceea ce ne trebuie pentru sărbătoare!” sau ca să dea ceva săracilor. Aşadar, luând îmbucătura, Iuda a ieşit îndată. Şi era noapte. După ce a ieşit el, Isus a spus: „Acum a fost glorificat Fiul Omului şi Dumnezeu a fost glorificat în el, iar dacă Dumnezeu a fost glorificat în el, şi Dumnezeu îl va glorifica în el însuşi şi-l va glorifica îndată. Copilaşi, încă puţin mai sunt cu voi. Mă veţi căuta şi - aşa cum le-am spus iudeilor - vă spun acum şi vouă: «Unde merg eu, voi nu puteţi veni»". Simon Petru i-a spus: „Doamne, unde mergi?” Isus i-a răspuns: „Unde merg eu, tu nu mă poţi urma acum, dar mă vei urma după aceea”. Petru i-a spus: „Doamne, de ce nu pot să te urmez acum? Îmi voi da viaţa pentru tine!”  Isus a răspuns: „Îţi vei da viaţa pentru mine? Adevăr, adevăr îţi spun: nu va cânta cocoşul până când mă vei renega de trei ori”.

Meditație
Și iată cum cel care a iubit și a crezut infinit în om, primește în schimb trădarea acestuia. Episodul trădării este cutremurător și totuși Isus vede gloria care i s-a adus Tatălui prin această trădare, căci Iuda a ajutat la împlinirea Scripturii. Un om care a stat, la propriu, lângă Dumnezeu, alege să îl părăsească fix în momentul în care Isus dorește să rămână pe Pământ, lângă oameni prin Sfânta Jertfă de la Cina cea de Taină. În timpul Postului și mai ales în Săptămâna Patimilor vedem în Iuda personajul negativ și, într-un fel, îl considerăm pe el vinovat de moartea lui Isus. Credem că dacă Iuda nu l-ar fi vândut și nu l-ar fi părăsit în acea noapte, Cristos ar mai fi trăit ... dar oare este așa? Din păcate trădarea există, iar un pic din Iuda sălășluiește în fiecare dintre noi. Iuda este în noi atunci când, deși suntem creștini, uităm de Dumnezeu și ne permitem să îl batjocorim și să îl insultăm. Trădăm, de fiecare dată când părem inocenți și nevinovați, dar, de fapt, noi alegem să îi rănim pe ceilalți oameni. Îl trădăm și noi pe Isus de fiecare dată când ne transformăm credința în una ,,statică”, de fațadă, teoretică și nu vrem să o punem în practică, nu vrem să îl apărăm pe El și alegem să îl vindem în schimbul plăcerilor și bunurilor lumii. Câți dintre noi fac asta, în liniște, poate involuntar câteodată, uitând că trădându-l pe El ne ducem sufletul la pieire?!? În final ajungem la o singură concluzie, că ,,nu-i singur Iuda vinovat de sângele ce se dădu. Nici marii preoţi, nici Pilat, ci lumea-ntreagă, prin păcat, și eu, şi tu…

Citat
„Faceți spațiu rugăciunii în viața voastră! A ne ruga singuri este bine, dar și mai frumos și folositor este să ne rugăm împreună, pentru că Domnul a asigurat că este prezent acolo unde doi sau trei sunt adunați în numele lui (cf. Mt 18,20)”. Din Mesajul Papei emerit Benedict al XVI-lea pentru A XXIV-a Zi Mondială a Tineretului

Rugăciune
Doamne, sunt atât vulnerabilă, nesigură... Ajută-mă să conștientizez fragilitatea mea și să lupt, să lupt pentru tine, Isuse, fără încetare, pentru a rămâne mereu cu tine! Alungă de la mine orice ispită de frică și neîncredere! Tu mă aștepți cu brațele deschise, în infinita ta milostivire eu mă încred! Închid ochii și las inima să îți șoptească poeme de iubire... Amin!

Pr. Andrei Gherghel & Cristina Crețu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu